اسرائيل: ضعف آمريكا مقابل ايران خيلي خيلي خطرناك است


محافل رسانه اي موقعيت آمريكا در مذاكرات هسته اي با ايران را ضعيف ارزيابي مي كنند. همزمان معاون وزيرخارجه اسرائيل انتشار شايعاتي مبني بر پذيرش برنامه هسته اي ايران از سوي غرب را «خيلي خيلي خطرناك» توصيف كرده است.
مرصاد به نقل از کیهان: پايگاه صهيونيستي ابكافايل درباره موقعيت ضعيف جبهه آمريكا و غرب نوشت: با سقوط ساركوزي در فرانسه و شكست دو حزب حامي «ديويد كامرون» در انتخابات محلي و سراسري انگلستان جبهه غرب عليه برنامه هاي اتمي ايران بسيار ضعيف شده است.
اين پايگاه خبري افزود: نيكلا ساركوزي از معدود رهبران اروپايي بود كه بشدت عليه برنامه هاي اتمي ايران موضع گيري مي كرد و همچنين طرفدار برخورد نظامي در خاورميانه بود و در ناآرامي هاي سوريه دخالت زيادي كرد. در مقابل «فرانسوا اولاند» در كارزار انتخاباتي خود سعي كرد در رابطه با مسائل خارجي صحبت نكند و تاكيد عمده وي بر تحولات اقتصادي و مخالفت با طرح رياضت اقتصادي در اتحاديه اروپا بود اما قطعا راي دهندگان فرانسوي هنگام راي دادن اين موارد ر ا در نظر داشته اند.
دبكا فايل با اشاره به نگراني هاي انتخاباتي اوباما طي 7ماه آينده مي نويسد: دنيس راس مي گويد دولت اوباما از فراز و نشيب ها بين واشنگتن و تل آويو خسته شده و قصد دارد با كنار گذاشتن اين موضوع به برنامه انتخاباتي خود مشغول شود. به نظر مي رسد ايران در چند جبهه پيروزي به دست آورده است. دولت اوباما در اين سال انتخاباتي قصد ندارد صحبتي از برخورد نظامي به ميان آورد و رئيس جمهوري جديد فرانسه هم به فرصت بيشتري نياز دارد تا اوضاع اقتصادي داخلي و وضع اتحاديه اروپا را بررسي كند و لذا براي برخورد با ايران و يا سوريه آمادگي ندارد.
تارنماي اطلاعاتي اسرائيل نوشت: 10 روز پيش كه نتانياهو مشاور امنيتي خود را به كشورهاي اروپايي فرستاد هرگز تصور نمي كرد به اين سرعت موضوع ايران از نظر غربي ها دچار تغيير شود.
روزنامه لبناني الاخبار در تحليل مشابهي نوشت: ايران از موقعيت ضعف اوباما در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا حداكثر استفاده را كرده و تا آنجا كه توانسته آمريكا را مجبور به عقب نشيني كرده است. روشن است كه آمريكا به توافق با ايران نيازمند است. به همين دليل هم درخواست نشست هاي دو جانبه را در حاشيه مذاكرات 1+5 با ايران داشته كه ايران تمامي اين درخواست ها را رد كرده است.
الاخبار ادامه مي دهد: آمريكا وارد فضاي انتخاباتي رياست جمهوري مي شود و باراك اوباما تلاش مي كند تا به گونه اي نشان دهد كه در دوره اول رياست جمهوري اش موفقيت هايي به دست آورده است. به همين منظور مقامات آمريكايي سعي دارند كه بر سر پرونده هسته اي با ايران به نتيجه اي دست يابند.
اين روزنامه نوشت: رئيس جمهور آمريكا لازم است كه به منظور رسيدن به اهداف خود به يك سري خواسته هاي ايران جواب مثبت دهد كه اولين آن كنترل اسرائيل است در شرايط فعلي آمريكا پس از شكست نيكلا ساركوزي رئيس جمهور سابق فرانسه در انتخابات اخير اين كشور همپيماني مهم را از دست داده است و فرانسه براي مدتي طولاني مشغول مشكلات داخلي خود خواهد بود.
در همين حال داني ايالون معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي نسبت به شايعات منتشره درباره احتمال توافق غرب با ايران و پذيرش فعاليت هاي غني سازي ابراز نگراني كرد. به گزارش رويترز، ايالون گفت: قدرت هاي غربي نبايد از درخواست خود از ايران مبني بر كنار گذاشتن پروژه هاي حساس هسته اي اش صرف نظر كنند. اكنون به تهران اجازه داده شده به رغم آسيب پذيري در برابر تحريم ها شرايط را به نحو خود تحميل كند.
وي گفت: خيلي دوست داريم كه مذاكرات موفقيت آميز باشد زيرا راهكار سياسي بهتر از هر گزينه ديگري است اما در عين حال يك توافق بد بدتر از به دست نيامدن توافق است.
ايالون در سالن كنفرانس پارلمان اسرائيل به خبرگزاري رويترز گفت: اين حقيقت كه ما شايعاتي در مورد توافق براي حفظ اورانيوم غني شده و ذخيره سازي آن در ايران مي شنويم خيلي خيلي خطرناك است. يقينا ما با بخشي از توافق هاي قدرت هاي جهاني با ايران موافق نيستيم و حق داريم كه نگران باشيم.
وي با اشاره به بحث ها در مورد ميزباني بغداد در مذاكرات آتي ايران و 1+5 يادآور شد: ديكته كردن محل مذاكرات از سوي ايران چندان خوشايند نيست. اين وضعيت چيزي نيست كه ما به آن افتخار كنيم به نظر ما ايران اصلا نبايد در موقعيت مذاكره باشد.
از سوي ديگر موسسه اقتصادي روبيني كه بحران اقتصادي جهان در سال 2008 را پيش بيني كرده بود، نسبت به شكست مذاكرات بغداد هشدار داد. گري كلارك استراتژيست اقتصادي اين موسسه در گزارشي نوشت: تحريم نفتي ايران حتي بدون كمترين درگيري، باعث مي شود بهاي نفت به نقطه انفجار برسد. نظرسنجي انجام شده از 800 موسسه سرمايه گذاري نشان مي دهد بزرگ ترين تهديد براي احياي اقتصاد جهان، افزايش بهاي نفت است و تنش بر سر برنامه هسته اي ايران مي تواند به اين افزايش انفجاري قيمت منجر شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط من
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 184
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1